О нама
Законом о конкуренцији, усвојеним 2001. године, 1. маја 2004. године установљено је Конкуренцијско вијеће као независно и независно тијело са статусом правног лица, са сједиштем у Сарајеву. Конкуренцијско вијеће има искључиву надлежност да одлучује о постојању забрањене конкурентске дјелатности на тржишту Босне и Херцеговине.
Овим Законом по први пут се уређује политика конкуренције као један од најважнијих инструмената и стубова за стварање и јачање јединственог економског простора, односно тржишта, у Босни и Херцеговини.
Усклађивање са Acquis
Иако је Закон о конкуренцији из 2001. године садржао основна правила конкуренције на основу чл. 81. и 82. Уговора о оснивању Европске заједнице, међутим, нису пратили праксу и решења савременог европског законодавства, односно правне тековине Заједнице у овој области. Из тог разлога је усвојен нови Закон о конкуренцији („Службени гласник Босне и Херцеговине“, број 48/05), који је ступио на снагу 27. јула 2005. године. Овај закон је у највећој мери компатибилан са правилима и прописима Европске уније у области тржишне конкуренције (нпр. Прописи усвојени 2003. и 2004. године - Уредба Савета ЕЦ бр. 1/2003; 139/2004; 773/2004; 802 /2004 и др.) чиме ће се обезбедити ефикасност и транспарентност у његовом спровођењу, поједноставити процедуре, смањити трајање појединих фаза поступка, односно генерално смањити ниво државне интервенције у овој области.
Примена закона о конкуренције
Физичка и правна лица
Примјењује се на сва правна и физичка лица и која могу својим дјеловањем спречавати, ограничавати или нарушавати тржишну конкуренцију
Органи управе
Примјењује се на органе државне управе и локалне самоуправе, када посредно или непосредно учествују или утјечу на тржиште;
Привредна друштва
Примјењује се на привредна друштва, предузећа и предузетнике и њихова удружења без обзира на облик власништва, сједиште или пребивалиште;
Удружења
Примјењује се на остала физичка и правна лица : удружења, спортске организације, установе, задруге, носиоци права интелектуалне својине.
Надлежности
Закон се односи на све облике спријечавања, ограничавања или нарушавања тржишне конкуренције на територију Босне и Херцеговине или изван њеног територија ако имају учинак на територију Босне и Херцеговине. Посебна позорност се усмјерава на споразуме међу господарским субјектима, владајући положај и злупорабама владајућег положаја, правила и поступке у свези конкуренције између господарских субјеката.
Новим Законом надлежности Конкуренцијског вијећа су проширене и прецизније дефиниране у обављању управних и стручних послова у свези с различитим аспектима заштите тржишне конкуренције. То се односи такођер и на начин провођење поступка, доношења коначних одлука, политику казни и трајање поступка.
Будући да је Закон нека питања и појмове уредио начелно та питања су детаљније дефинирана доношењем низа подзаконских аката – Одлука о утврђивању мјеродавног тржишта; Одлука о утврђивању споразума мале вриједности; Одлука о скупном изузећу споразума између господарских субјеката који дјелују на различитим разинама производње односно дистрибуције; Одлука о скупном изузећу споразума између господарских субјеката који дјелују на истој разини производње односно дистрибуције (хоризонтални споразумими); Одлука о скупном изузећу споразума о пријеносу технологије, лиценци и кноw хоw; Одлука о скупном изузећу споразума о осигурању; Одлука о дистрибуцији и сервисирању моторних возила; Одлука о процедури ублажавања односно ослобађања од казне (лиененцy полицy); Одлука о утврђивању категорија владајућег положаја; Одлука о висини административних такси у свези процесних радњи пред Конкуренцијским вијећем и Одлука о периодичном плаћању казни;
Усвајањем наведених поџаконских аката (сви акти ће бити донесени до краја трећег мјесеца 2006. године), у великом опсегу БиХ законодавство у овој област ће бити прилагођено правној стечевини Заједнице (аqуиес). Такођер, усвајањем поџаконских аката осигурат ће се и предвидивост и транспарентно провођење појединих процесних радњи и цјелокупног поступка пред Конкуренцијским вијећем