O nama
Zakonom o konkurenciji, donesenim u 2001. godini, je uspostavljeno, dana 01. svibnja 2004. godine, Konkurencijsko vijeće kao samostalno i neovisno tijelo s statusom pravne osobe sa sjedištem u Sarajevu. Konkurencijsko vijeće ima isključivu ovlast u odlučivanju o postojanju zabranjenog konkurencijskog djelovanja na tržištu Bosne i Hercegovine.
Ovim Zakonom je prvi put regulirana politika konkurencije kao jedan od značajnijih istrumenata i stubova za stvaranje i jačanje jedinstvenog ekonomskog prostora odnosno tržišta u Bosni i Hercegovini.
Usklađivanje sa Acquis
Iako je Zakon o konkurenciji iz 2001. godine sadržavao temeljna pravila konkurencije zasnovana na čl. 81. i 82. Ugovora o osnivanju Europske zajednice, ipak nije pratio praksu i rješenja suvremenoga europskog zakonodavstva odnosno pravnu stečevinu Zajednice (acquis) iz ove oblasti. Radi toga je donesen novi Zakon o konkurenciji («Sl. glasnik BiH», broj 48/05) koji je stupio na snagu 27. srpnja 2005. godine. Ovaj Zakon je u najvećoj mjeri kompatabilan s pravilima i propisima Europske unije iz oblasti tržišne konkurencije (npr. Propisi doneseni u 2003. i 2004. godini – uredbe Vijeća EC br. 1/2003; 139/2004; 773/2004; 802/2004 itd.) što će osigurati učinkovitost i transparentnost u njegovom provođenju, pojednostaviti procedure, smanjiti trajanje određenih faza postupka odnosno generalno smanjiti razinu državne intervencije u ovoj oblasti.
Primjena zakona o konkurenciji
Fizička i pravna lica
Primjenjuje se na sva pravna i fizička lica i koja mogu svojim djelovanjem sprečavati, ograničavati ili narušavati tržišnu konkurenciju
Organe uprave
Primjenjuje se na organe državne uprave i lokalne samouprave, kada posredno ili neposredno učestvuju ili utječu na tržište;
Privredna društva
Primjenjuje se na privredna društva, preduzeća i preduzetnike i njihova udruženja bez obzira na oblik vlasništva, sjedište ili prebivalište;
Udruženja
Primjenjuje se na ostala fizička i pravna lica : udruženja, sportske organizacije, ustanove, zadruge, nosioci prava intelektualne svojine.
Nadležnosti
Zakon se odnosi na sve oblike spriječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišne konkurencije na teritoriju Bosne i Hercegovine ili izvan njenog teritorija ako imaju učinak na teritoriju Bosne i Hercegovine. Posebna pozornost se usmjerava na sporazume među gospodarskim subjektima, vladajući položaj i zluporabama vladajućeg položaja, pravila i postupke u svezi konkurencije između gospodarskih subjekata.
Novim Zakonom nadležnosti Konkurencijskog vijeća su proširene i preciznije definirane u obavljanju upravnih i stručnih poslova u svezi s različitim aspektima zaštite tržišne konkurencije. To se odnosi također i na način provođenje postupka, donošenja konačnih odluka, politiku kazni i trajanje postupka.
Budući da je Zakon neka pitanja i pojmove uredio načelno ta pitanja su detaljnije definirana donošenjem niza podzakonskih akata – Odluka o utvrđivanju mjerodavnog tržišta; Odluka o utvrđivanju sporazuma male vrijednosti; Odluka o skupnom izuzeću sporazuma između gospodarskih subjekata koji djeluju na različitim razinama proizvodnje odnosno distribucije; Odluka o skupnom izuzeću sporazuma između gospodarskih subjekata koji djeluju na istoj razini proizvodnje odnosno distribucije (horizontalni sporazumimi); Odluka o skupnom izuzeću sporazuma o prijenosu tehnologije, licenci i know how; Odluka o skupnom izuzeću sporazuma o osiguranju; Odluka o distribuciji i servisiranju motornih vozila; Odluka o proceduri ublažavanja odnosno oslobađanja od kazne (lienency policy); Odluka o utvrđivanju kategorija vladajućeg položaja; Odluka o visini administrativnih taksi u svezi procesnih radnji pred Konkurencijskim vijećem i Odluka o periodičnom plaćanju kazni;
Usvajanjem navedenih podzakonskih akata (svi akti će biti doneseni do kraja trećeg mjeseca 2006. godine), u velikom opsegu BiH zakonodavstvo u ovoj oblast će biti prilagođeno pravnoj stečevini Zajednice (aquies). Također, usvajanjem podzakonskih akata osigurat će se i predvidivost i transparentno provođenje pojedinih procesnih radnji i cjelokupnog postupka pred Konkurencijskim vijećem